یکی از بزرگان علمای تهران ، مرحوم آیة الله حاج میرزا عبدالعلی تهرانی ، امام جماعت مسجد بزازها بود.من در تمام اعیاد و وفیات - ظهر که میشد - بعد از رفتن مریدان ایشان ، به منزلشان می رفتم و قصیده ای برای ایشان میخواندم و فوق العاده به ایشان علاقه داشتم . یک روز در ماه رجب ، در ولادت امیرالمومنین (ع) به دیدن ایشان رفتم و قصیده ای خواندم که یک بیت آن این بود :

آری ؛ رجب شد محترم ، از مقدم فخر اُمم         چون سر حی ذوالکرم  ، داماد پیغمبر رسید

ایشان خیلی سر حال بود و بعد از منبر من ، یک قصه ی بسیار جالب بیان داشت که خیلی شنیدنی است. آن مرحوم فرمود : یکی از دشمنان امیرالمومنین (ع) به یکی از دوستان ایشان برخورد کرد و گفت : شما چه قدر علی را بالا می برید ! یک سوال دارم و آن این که : می دانیم جبرئیل 16000 مرتبه به پیغمبر نازل شد. بگو ببینم چند مرتبه بر علی نازل شد ؟ او هم بلافاصله گفت : 32000 مرتبه ! گفت : عجب ! سنگ بزرگ علامت نزدن است ! دوست دار آن حضرت گفت : شما در کتاب های خود نقل کرده اید که پیغمبر فرمود : ((اَنه مَدینة َُ العلم وَ عَلی بابُها : من شهر علم ام و علی دروازه ای آن شهر است )) جبرئیل انسان نیست و مَلک است ؛ ولی اگر انسان بود ، انسانی حسابی بود.انسان حسابی هم اگر بخواهد وارد یک خانه شود ، از دیوار نمی آید و از در آن خانه وارد میشود.پس جبرئیل یک بار هنگام نزول بر پیامبر و یک بار هنگام رفتن از پیش ایشان ، بر حضرت امیر (ع) وارد میشد که میشود 32000 مرتبه !

توصیف علی به گفت و گو ممکن نیست           گنجایش بحر در سبو ممکن نیست       

من ذات علی به واجبی نشناسم             اما دانم که مثل او ممکن نیست

بنده از محضر این بزرگوار سال ها استفاده می بردم و در منبر من تاثیر به سزایی داشت. برگرفته از کتاب خاطرات شصت سال خدمت گذاری در آستان اهل بیت علیهم السلام ( شادروان مداح اهل بیت (ع) حاج محمد علامه (ره) )

منبع:پایگاه اینترنتی احادیث