سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
درباره وبلاگ
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
ابر برچسب ها
سلوک ، امام خامنه ای ، محرم ، مداحان ، مذاکرات هسته ای ، مراسم ، شرایط وضو ، ظرف وضو ، عزاداری ، مقام معظم رهبری ، نماز ، شهادت ، فتاوای مقام معظم رهبری ، آب وضو ، احکام ، احکام وضو ، استفتائات ، اینفوگرافیک ، حاتمی کیا ، حاج قاسم سلیمانی ، اعضای وضو ، زمان وضو ، عرفه ، عرفه‌ ای در کنار مادرم ، زیارت عاشورا ، سایت مصاف ، سپاه ، سجده ، سردار سلیمانی ، سفرنامه ، سلام ، اعمال دحوالارض ، اعمال شب و روز عرفه ، اعمال و مناسک حج ، افراتخته ، امام باقر ، امام جواد ، امام حسین ، حج ، حج تمتع ، حجاب ، حضرت علی ، حق و باطل ، حمایت رهبر انقلاب ، حوادث ، حیدر اولاد ، حکم تنفیذ ، خاطرات ، خاطره رهبر انقلاب ، خطوط قرمز مذاکره ، دانلود ، دحوالارض ، دشمن ، دعای عرفه ، دوران دفاع مقدس ، دکتر سلام ، ذکر ، رائفی پور ، راه های نفوذ ، راهکار ، رساله آموزشی ، رسانه ، روستا ، روضه ، رکوع ، بچه پولدارها ، بچه پولدارهای تهرانی ، بهبودی حال امام خامنه ای ، بهجت ، بیانات امام خامنه ای ، پروین اعتصامی ، پوستر با کیفیت ، پیوند آسمانی ، تجملات ، ترازو ، تشهد ، تقریظ ، توصیه ، توصیه به مداحان ، ثروت ، جان کری ، جنگ 50روزه غزه ، جهیزیه ، جوان ، چ ، چگونه گناه نکنیم ، چهل روز ، اسراف ، اسلام آمریکایی ، اشک ، ادب ، ارتحال آیت الله مهدوی کنی ، ازدواج ، ازدواج امام علی و حضرت زهرا ، استاد رائفی پور ، احکام عزاداری ، 22 خرداد ، 25 ذیقعده ، 9دی ، آقا مجتبی تهرانی ، آموزش وبلاگ نویسی ، آیه مباهله ، احمدی روشن ، فتنه 88 ، فخرالسادات تقی زاده ، فرقه شیرازی ها ، فرماندهان سپاه ، فرهنگ ، فضایل ماه ذی‌القعده ، فلسطین ، قبله ، قرآن ، قرائتی ، قضا ، گریه و زاری ، گل ، گناه نکردن ، لباس نمازگزار ، لبخند خدا ، مادر شهید بابایی ، ماه بنی انقلاب ، ماه محرم ، مباهله ، مبطلات و شکیات نماز ، شهدای فتنه ، شهید ، شهید ابراهیم هادی ، شهید ستاری ، شیار 143 ، شیار143 ، صادق شیرازی ، صبح ، ضد انقلاب ، طبیعت ، طنز ، امام زمان ، امام هادی ، انقلاب ، اوباما ، اوقات نمازهای یومیه ، اولین دوره‌ی ریاست‌ جمهوری آیت‌ الله خامنه‌ ای ، سنت ، شبهه ، شرایط لباس نمازگزار ، نماز شب ، نماز صبح ، نماهنگ نیا نیا گل نرگس ، نوافل ، هفته دفاع مقدس ، هیئات مذهبی ، واجب ، واجبات نماز ، واکنش دختر پولدار تهرانی ، ورزش ، ولادت امام هادی ، یار کجاست ، کلیپ زیبای تصویری زینتی از جنس نور ، کیل و پیمانه ، مهریه ، مواضع رهبر انقلاب ، مولایم ، مکان نمازگزار ، نافله ، نامه ، نتیجه یکسال مذاکره ، نرگس ابیار ، نشریه موعظه خوبان ، نظم نوین جهان ، نفوذ ، عطر ، عقد ، علامه حسن زاده آملی ، علی اکبر ، علی فانی ، علی مرادخانی ، عمل جراحی امام خامنه ای ، عمل جراحی مقام معظم رهبری ، عوارض بدحجابی ، عید سعید غدیرخم ، عیدالله الاکبر ، غزه ، ظهور ، شعر ، شعر امام خامنه ای ، مستحب ،
وصیت نامه شهدا

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :65
کل بازدید :251669
تعداد کل یاد داشت ها : 173
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 8:51 ص
امکانات دیگر
علائم انتظار     

 

علائم انتظار

 علائم انتظار ; یعنى : چیزهائى که بواسطه وجود آنها مؤمن مطمئن مى شود که حقیقت معناى انتظار در او موجود شــــده است ، و به آن علامت معلوم مى شود که : آنچــــه از آثار انتظار در او مشاهده مى شود ; صِرف آداب ظاهرى و صورى نیست.

و از آشکارترین آن علائم; دو علامت است که اجمالا بیان مى شود:

اوّلین علامت انتظار ; اشتیاق قلبى است  ، چون واضح گردید که این انتظار نسبت به امر فرج

 آنحضرت از لوازم کمال اشتیاق به سوى آنحضرت (علیه السلام)است ، و بدیهى است که اشتیاق قلب سوى امرى از لوازم کمال محبّت و دوست داشتن آن امر است .

پس هرچه محبوب در نظر حبیب عزیز باشد و محبّت حبیب نسبت به او بیشتر باشد  ، اشتیاق او به دیدار محبوب بیشتر مى شود ، و هرچه این اشتیاق بیشتر شد مفارقت دوست مشکل تر و تلخ تر خواهد شد ، و هرچه زمان مفارقت طولانى شود ناچاراً موجب شدّت حزن و غم خواهد شد ، تا به حدّى که باعث بکاء و گریه شدید بلکه ، موجب جزع و ندبه مى شود .

پس بنابراین ; هرگاه بنده مؤمن در حال انتظارش حقیقت کمال اشتیاق را به دیدار مولاى خود صلوات الله علیه ــ از جهت کمال مودت با ایشان ــ داشته باشد ، پس باید بواسطه طول زمان مفارقت و زمان غیبت ایشان شدّت حزن و غم در قلب او ظاهر و هویدا گردد ، و از لوازم این شدّت حزن; بکاء و گریه از جهت مفارقت آنحضرت (علیه السلام)است.

چنانچه در «کافى» روایت شده از حضرت صادق (علیه السلام) که حضرتش در بیان ذکر حال مؤمنین در غیبت ایشان ; فرمودند:

« و لتدمعنّ علیه عیون المؤمنین »

یعنى : براى او در حال طول غیابش چشمهاى مؤمنین گریان مى شود .

و نیز از لوازم کمال این حزن قلبى; جزع و ندبه کردن است ، چنانچه در جمله اى فقرات شریفه «دعاء ندبه» آمده است ، و از حضرت صادق (علیه السلام) روایت شده که در چهار عید این دعاى شریف خوانده شود:

«  هل من معین فاُطیل معه البکاء ؟ هل من جزوع فاُساعد جزعه إذا خلا ؟ هل قذیت عین فتسعدها عنّی على القذى ؟ ».

یعنى: آیا یارى کننداى هست تا آنکه با او ناله و گریه را طول دهم؟ آیا جزع کننده اى هست تا آنکه یارى نمایم جزع او را هر گاه ساکن شود ؟ آیا چشم مجروحى هست تا آنکه او را چشم من بر مجروح شدن آن یارى نماید؟»

و در فقرات دیگرش نیز به همین مضمون آمده است.

و از لوازم این درجه از همّ و غم و جزع ; ناگوار بودن لذائذ در کام انسان است  ، و این بخاطر طول مفارقت محبوب او است ، و نیز سلب شدن خواب راحت از او ، بلکه این همّ و غمّ قهراً موجب کمبود شدید خواب مى شود .

و باز از لوازم آن است همیشه به یاد محبوب خود بودن است و از او ـ مگر اندکى ـ غافل نباشند .

دومّین علامت انتظار ; عزلت و گوشه گیرى از بیگانگان است ، و از لوازم آن ; قلّت کلام خصوصاً در لهویّات است.

پس هرکس این آثار را در وجود خود به صورت بیشتر و کاملتر چه از نظرظاهرى و چه از نظر باطنى ; مشاهده کرد ; علامت آن است که مقام اشتیاق و حقیقت انتظار او براى ظهور و فرج مولاى خود (علیه السلام) و زیارت جمال منیرش کاملتر است.

بدیهى است که به همه این امور ده گانه یعنى حزن قلبى ، افسردگى چهره  ، بکاء و گریه ، جزع و ندبه ، ناگوارى لذائذ ، کمى خواب  ، عزلت و گوشه گیرى ، همیشه به یاد او بودن ، قلّت کلام ، در اخبار به طور عموم و خصوص  ــ چه ما بین هر حبیب و محبوبى و چه مابین آنحضرت و اولیائشان ــ اشاره شده است.

علاوه بر این ; به مقتضاى آنچه در مورد درجه خلوص اشتیاق به امر فرج بیان شد ; مهمترین درجه خلوص آن نصرت و یارى مظلومین اولیاء الهى است ، و بعد از آن رسیدن به کمال معرفت و کمال عبادت است ، و بعد از آن رسیدن به وسعت نعمت و رحمت است ، پس در واقع با هر کدام از این درجات خلوص حاصل شود قهراً قلب او به خاطر طولانى بودن زمان رسیدن به مقصود و محبوب محزون خواهد شد.

و در «کمال الدین» در قضیه ابراهیم بن مهزیار روایتى از مولاى ما حضرت صاحب الأمر صلوات الله علیه نقل شده که حضرتش در ضمن فرمایشات زیادى ــ در رابطه با آنچه پدر بزرگوارشان حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام)به ایشان فرموده بودند ــ به ابراهیم بن مهزیار فرمودند:

« و اعلم أنّ قلوب أهل الطاعة و الإخلاص تزع إلیک مثل الطّیر إذا امّت إلى أوکارها و هم معشر یطّلعون بمخائل الذلّة و الاستکانة ، و هم عند الله برده أغرّاء یبرزون بأنفس مختلة محتاجع ، و هم أهل القناعة و الاعتصام ، استنبطوا الدین فواردوه على مجاهدة الأضداد ، خصّهم الله باحتمال الضیم فی الدنیا لیشملهم باتّساع العزّ فی دار القرار ، و جلبهم على الخلائق الصبر لیکون لهم العاقبة الحسنى و کرامة حسن العقبى  »

یعنى : بدان ، بدرستیکه قلبهاى اهل طاعت و اخلاص به شدّت به سوى تو توجّه دارد ، مانند توجّه مرغان هنگامى به جانب آشیانه هاى خود توجّه مى کنند و رو مى آورند ، و آنها جماعتى هستند که در مغرصهاى ذلّت و حقارت واقع مى شوند ، و حال آنکه ایشان در نزد خداوند نیکویان و روسفیدان اند ، آنها در مابین مردم ظاهر مى شوند در حالتیکه به شدّت به فقر و حاجت مبتلا هستند ، و ایشان اهل قناعت و اهل تمسّک بوسیله هائى هستند که از فتنه ها سالم بمانند .

و آنها بر وجه تحقیق دین را به دست آورده اند  ، پس آن را به مجاهده نمودن در امورى که ضدیّت با دین آنها دارد ; یارى مى نمایند ــ یعنى: آن امور را ترک مى کنند یا با کسانیکه ضدیّت به امر دین دارند مجاهده مى نمایند ، بنا بر یک احتمال در معنى این فقره شریفه ــ خداوند آنها را به قوّت تحمّل سختى هاى دنیا مخصوص فرموده است ، تا آنکه سعه عزت در دار القرار ـ آخرت ـ را شامل حال آنها فرماید و چگونگى صبر در هر مکروهى را جبلّى و در نهاد آنها قرار فرموده ، تا آنکه از براى آنها عافیت نیکو و بلند مرتبه گى نیک در آخرت بوده باشد .

و از لوازم دیگر این اشتیاق و این شدّت ; اهتمام نمودن به همّ و حزن در دعا و طلب تعجیل فرج از خداوند است ، بواسطه آنکه واضح است که هرگاه کسى کمال اشتیاق را به امرى ــ بر وجهى که مفارقت آن سبب شدّت همّ و غمّ و بکاء و جزع و ندبه شود ــ داشته باشد ، پس اگر بداند با هر وسیله اى که ممکن است با آن وسیله به آن امر برسد  ، یا وسیله کم شدن زمانِ مفارقت از آن گردد ، یا وسیله سهولت در حاصل شدن آن امر شود ، حتماً بر حسب آنچه در قدرت و امکان او باشد ، در تحصیل و تهیّه آن وسیله سعى و اهتمام خواهد نمود .

بنابراین ; در بیان کیفیّت نهم از کیفیّات نصرت و یارى امام (علیه السلام) معلوم شد که دعا و توبه مؤمنین در طلب تعجیل فرج و میسّر شدن آن و کم شدن طول زمان غیبت آنحضرت (علیه السلام) تأثیر تمام و مدخلیّت کامل دارد.

و در این مورد مطالب دیگرى نیز هست که ان شاء الله تعالى در کیفیّت دوازدهم بیان خواهد شد  .

پس بنده مؤمن بعد از شناخت به این نوع تأثیر در توبه و دعا هرچه قدر مرتبه اشتیاق او به سوى امر فرج آنحضرت (علیه السلام)و فوز به زیارت جمال منیرش کاملتر باشد ، و به این سبب حزن او در طول زمان غیبت ایشان شدید تر باشد ، پس سعى و اهتمام او در توبه و دعاى در تعجیل فرج و ظهور امر ایشان شدیدتر و بیشتر خواهد شد  ، و دعاى او در این امر در نظر او و در قلبش از دعاى او در بلیّه شدائد و احزان و مهمّات دیگر که از براى خود در امور دنیوى ــ بلکه در امور اُخروى نیز ــ مهمتر خواهد بود.

در اینجا سزاوار است که حال او مانند حال حضرت اباذر (رضی الله عنه)باشد که روایت شده است که : چشم ایشان مبتلا به رَمد ــ  چشم درد ــ شد  ، پرسیدند: چرا معالجه نمى کنى؟ فرمود: امرى مهمتر ازاین دارم ، گفتند: چرادعا نمى کنى ؟ فرمود : دعاى مهمتراز این دارم

 

 

 

 

 




برچسب ها : سلوک  ,
      
اینترنت از طریق کابل برق     

اتصال به اینترنت ممکن است تا چند وقت دیگر از طریق اتصال به خروجی های برق به آسانی میسر شود . مخابرات خط قدرت از خطوط الکتریکی موجود به منظور انتقال پهنای باند مخابراتی به درون محیط های شبکه خانگی و ارائه سرویس های مخابراتی درون خانه ها و شرکت ها استفاده می کند .
با وجود مزایایی که مخابرات خط قدرت می تواند ارائه دهد ، اموری همچون چگونگی استاندارد سازی و مشکلات اقتصادی باقی می ماند که توسعه این تکنولوژی را به عقب انداخته است .
بدون تکامل و توسعه در ایجاد استاندارد های مناسب و رگولاسیون به صورت جهانی ، نمی توان مخابرات خط قدرت را به عنوان یک تکنولوژی درخور و بدون خطر مورد استفاده قرار داد .
ایده بکارگیری شبکه های قدرت برای اهداف مخابراتی به زمانی حدود 8 دهه قبل بر می گردد . اگرچه شبکه های الکتریکی آن زمان اساساً برای انتقال انرژی با کمترین تلفات ، و بدون در نظر داشتن نیاز های مخابراتی طراحی شده بودند اما خیلی زود دانشمندان موفق شدند هر دو کار یعنی انتقال انرژی با اتلاف کم و ارسال اطلاعات به صورت حقیقی را به صورت عملی و در حد رضایت بخشی ممکن سازند .
در ابتدا تنها PSU ها قادر بودند به صورت مفیدی از این امکان بهره ببرند اما این وضعیت اخیراً تغییر کرده است . تغییر قاعده ای که در بازارهای انرژی و مخابرات در سال 1998 انجام شد به نوعی یک ابتکاری بود که به پیشرفت تکنولوژی مخابرات خط قدرت کمک خواهد کرد .
به این ترتیب ، PSU ها در آینده نزدیک با رقبایی مواجه خواهند شد که می خواهند زمینه های کاری جدید را در بازار مخابرات و با توجه به پتانسیل این تغییر قاعده فراهم کنند .
تولید الکتریسیته می تواند گسترده تر شده به وسیله سرویس های value-added خاص ، همچون قرائت خودکار اندازه از راه دور (دور سنجی) ، طرح های شناسایی تعرفه و تنوع تعرفه ، یا دیگر سرویس هایی به منظور اتوماسیون ساختمان و نهایتاً به منظور تقویت مصرف کنندگان .
مبحث مایل آخر در حوزه اتصال شبکه های الکتریکی به درون یک محیط بسته نیز یکی از مباحث جذاب در این تکنولوژی به شمار می رود ، از طرفی این تکنولوژی قادر است به عنوان یک جایگزین حقیقی برای شبکه های مخابرات بین المللی موجود ، از همه نوع از جمله سرویس های صوتی ، سرویس های دیتا و خصوصاً فاکس و دسترسی به اینترنت پر سرعت- کم هزینه برای تمامی منازل مورد استفاده قرار گیرد . بنابراین هدف اصلی ارائه روشی برای بهره برداری از خطوط قدرت داخلی به عنوان شبکه های گسترده محلّی پر سرعت که بتوانند اطلاعات صوتی و تصویری دیجیتال را در کنار دیگر اطلاعات حمل کنند می باشد .
این موضوع به واسطه جذابیت بالای آن بسیار گسترده مورد توجه قرار دارد چنانچه در ایالت متحده گام های رو به جلویی توسط Home Plug Alliance برداشته شده و اتحادیه اروپا نیز در طرح تکنولوژی های جامعه اطلاعاتی ISI به آن می پردازد .
مطالعات بیشمار و آزمایشات پایکار بسیار زیاد نشان داده است که با ارائه یک رنج فرکانسی در حدود 20 مگاهرتز می توان نرخ دیتا را تا حداکثر چند صد مگابیت بر ثانیه با استفاده از ظرفیت کانال شبکه های توزیع در مراحل ولتاژ ضعیف و ولتاژ متوسط بدست آورد .
این نتیجه به صورت بالقوه یک نوآوری بزرگ است که می تواند ارزش اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد . به عنوان یک نمونه امکان دسترسی به اینترنت از طریق پریزهای برق روی دیوار را می توان نام برد . امری که باعث خواهد شد عظیم ترین علوم و دانش بشری در تمامی جهان و در یک زمان برای همگی در دسترس باشد و از طرفی هزینه های دسترسی بالای اینترنت که هم اکنون مانع بزرگی برای کاربران است به طرز قابل توجه ای تغییر خواهد کرد .
در مقابل انتشار رادیویی ، کاربران اینترنت قادر خواهند بود موضوعات مورد نظرشان را خودشان انتخاب کنند و به این ترتیب رسانه های گران بهای کنونی به زودی به رسانه های پیش پا افتاده بدل خواهد شد اینها همگی به دلیل آسان و ارزان بودن دسترسی به اینترنت از طریق خروجی های الکتریسیته روی دیوار خواهد بود . با همزمانی استفاده از توان الکتریکی از طریق خروجی های دیواری امکان خرید و تجارت ، دستیابی به اطلاعات و همچنین مخابرات جهانی در یک زمان ممکن خواهد شد .
البته استفاده از شبکه های الکتریکی بدون محدودیت نیز نمی باشد ، زیرا سرویس های موجود همچون باند های رادیویی موج بلند –کوتاه و متوسط و باند های رادیویی آماتور فعلی یک باند فرکانسی از حدود 9KHZ تا 20 KHZ را پوشش داده اند .
برای اختصاص فرکانس و تعیین سطح محدودیت ها ، راه حل هایی پیدا شده است . نظر به اینکه مخابرات روی شبکه های قدرت بطور اساسی Wire borne است ، مقیاس های مناسبی برای جلوگیری از تشعشع سیگنال های غیر مجاز نیز پیدا شده است . هم اکنون تلاش های اصلی برای پیدا کردن راه حل هایی که نتیجه آنها سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) باشد در جریان است .




برچسب ها : سلوک  ,
      
گل زیبا     

اى گل زیبا همه عالم ز تو زیباستى***سرو رعنائى ز تو هر سرو قد رعناستى

گویم اى صاحب کرم هستى به ما صاحب نعم***از خدا باشد عطا از تو به ما پیداستى

فرض باشد زین سبب حمد وثنا بى حد و مرّ***از خدا و حضرتت بر پیرو هم بُرناستى

حمد حق پس در کَما اَثْنَیتَ نَفسَک بس بود***هم در آن اوصاف و اسمائش که بس حسناستى

هان سرایم در ثنایت همچو بلبل بر گلى***نغمه خوانى دارد او هرکه به بستانهاستى

قطره اى من نیستم امّا زیُمن مهر تو***طبع من اکنون به مدحت بحرِ گوهر زاستى

فیض بخشى دم بدم اى جان من برعالمى ***تو بحق قائم ، ولى عالم ز تو برپاستى

تو سلیمان جهانى ما همه مور توایم***ازسلیمان پروریدن مور خود برجاستى

مظهر اللّه نورى نوربخشى در جهان***هر ولى مشکوة بینم از تواش مقباستى

آفتاب عالمى تابش ز تو در هر کجا است***هر حلاوت در کمال هر دلى از تابشت پیداستى

جمله عالم جسم و اى جانا تو جان عالمى***جسم را از روح ظاهر رفت و آمد هاستى

کیمیا مس را طلا سازد تو باشى بِه از او***خاک تیره از نگاهت گنج و گوهرهاستى

ابربینم ازتوبارد چشمه را زایش زتواست***تابش مهر از تو هر بستان زتو آراستى

تو ولى اللّه باشى زآن پناه عالمى***بر تو داریم التجا بین فتنه ها برپاستى

قائم بالحق توئى هرگه زحق قائم شدى***ظلم رفتى ازجهان وعدل و حق برپاستى

اى شها بین ظلم و عدوانها چها برماکنند***در پناهت آر ما را قادر و داناستى

گرچه ما بیچارگان شرمنده ایم از حال خود***لیک هم شاها توئى صاحب کرم از راستى

ما همه عالم گنه کاران گرفتار غمیم***یک لب آرى بر شفاعت غم زما برخاستى

با همه شرمندگى رو بر کجا آریم ما***بر همه ما حضرتت تو ملجاء و مأواستى

چشم گریان قلب سوزان آه سرد ما ببین ***در همه بنگر عزا بر حضرت زهراستى

درنظر آریم هرگه آتش اندر درگهى***جبرئیلش بود خادم ، هم ملائک هاستى

یا نظر آریم از آن پهلو که در آمد براو***خسته پیغمبر از آن در جنة المأواستى

یا نظر آریم بر محسن قتیل اهل بیت***در تقاص اول خدا خواهد بر او خون خواستى

یا نظر آریم از زهرا که کرد او ناله ها ***نزد آن کافر که اندر ظلم بى پرواستى

جمله نالان آمده باشور و شَین اى مرتجا***هست امید از تو که چشم مرحمت برماستى

حرمت بانوى جنّت جدّتان روح نبى***این شفاعت بر شما بهتر شفاعتهاستى

یک نظر فرما به ایمانى مدیح درگهت***مدح او برگ گل از بلبل به بستانهاستى

 

 

 




برچسب ها : سلوک  ,
      
شروع     

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا برای شروع کار بهتر دیدم که با ذکری از صاحب خودمان شروع کنم:

«  و خلَّف فینا رایةَ الحقِّ ، مَن تَقدَّمها مَرق ، و مَن تَخلَّف عَنها زَهق ، و مَن لَزِمها لَحَق ، دلیلُها مَکیثُ الکَـلام ، بَطـِىءُ القِیام ، سَریعٌ إذا قَام ، فإذا أنتُم أَلَنتم لَه رِقابَکم ، و أَشَرتم إلیه بِـأَصابِعِکم جاءَهُ المَوتُ فذَهَب بِه فَلَبِثتُم بَعدَه ماشاءَ اللهُ ، حتَّى یُطلِعَ اللهُ لَکم مَن یَجمَعُکم ، و یَضُـمُّ نَشرَکم ، فلاتَطمَعوا فِى غَیرِ مُقبِل ، و لاتَیأَسُوا مِن مُدْبِر ، فإنَّ المُدْبرَ عَسى أن تَزِلَّ بِهِ إِحدَى قائِمَتَـیْهِ ، و تَثبُتَ الأُخرَى ، فَتَرجِعَا حتَّى تَثْبُـتا جَمِیعاً »

او ( پیامبر ) پرچم حق را برافراشت و در میان ما به یادگار گذارد; آن کس که از زیر سایه این پرچم پاى پیش نهد از شریعت اسلام خارج گردد; و آن کس که از پیرویش سر باز زند به هلاکت رسد; و سرانجام کسیکه زیر سایه این پرچم به پیش رود راه سعادت پیموده و به آن دست یابد.

پرچمدار این پرچم با شکیبائى و آرامش سخن گوید; و با کندى و تأنى در اجراى کارها بپا خیزد; امّا چون بپا خواست بسى شتاب کند تا به پیروزى نهائى رسد; پس آنگاه که سر در گرو فرمانش نهادید ، و با سرانگشت به سویش اشاره کردید ، دوران او سپرى شده و مرگش فرارسد.

از آن پس ناگزیر مدتى که مشیت الهى اقتضاء کند در انتظار بسر برید ، آنگاه خداوند شخصیتى را برانگیزد تا شما را ( که به اختـلاف و جـدائى گرائیده اید ) جمع کند و پراکندگى شما را سر و سامان بخشد. پس به کسیکه ( چیزیکه ) رو نکرده دل مبندید; و از آن که رو گردانده ناامید مشوید.

 

آمدم زَ الْطاف غیبى از خدا واجبم شد صد هزاران شکرها

                                                             بابى از رحمت به سویم برگ بر مزید آنچه بیش از بیش بود

نیم چشمم رفت لختى سوى خواب از حبیبم ناگهان شد فتح باب

                                                             روح عالم مهدى قائم لقب کز فراقش آمده جانم به لب

حسّ آوازى به گوش دل رسید بر دلم روحى ز رضوان بر دمید

                                                             پس خرامان سوى آن گشتم روان باهزاران وجد و بس شادى کنان

جلوه بنمودى ربودى آن نگاه دل بسوى روى خود بردم قرار

                                                              نزد حُسنش هرچه بودى محو شد بى هُشم کرد از شمیمش صحو شد

نطق من در مدح رویش باز شد همچو بلبل با گُلش دمساز شد

                                                              لب گشودم در نواخوانى شدم هم سخن با یار جانى آمدم

کى شه خوبان مه عالم فروز از فروغت هر شبم باشد چو روز

                                                              تا به کى در پرده غیبى نهان روى خوبت بسته اى بر عاشقان

بین چه دلها بسته زنجیر تو است بین چه جانها خفته وشبگیرتواست

                                                            چشمشان چون ابرمى بارد به فرش ناله شان از هجر باشد تا به عرش

اى مه دلبر دلم را برده اى رخ نمودى زنده کردى مرده اى

                                                            بَه چه جذّابى ز دلها مى کَنى بَه ز مغناطیس از جا مى کَنى

هر دلى شد جلوه گر بر او رُخَت اختیار از او ببردى یک جهت

                                                           مهر تو شد روح اندر جان من لیک هجرت برده روح از جان من

مهر و هجرت چون به دل توأم شدى رحمت و زحمت قرین هم شدى



      
با سلام     

سلامی به زیبائی بهار و به دلهای بهاری

سال نو مبارک

از طرف جواد و مقداد

 

 
لوگوی ضحی


برچسب ها : سلوک  ,