سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
درباره وبلاگ
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
ابر برچسب ها
سلوک ، امام خامنه ای ، محرم ، مداحان ، مذاکرات هسته ای ، مراسم ، شرایط وضو ، ظرف وضو ، عزاداری ، مقام معظم رهبری ، نماز ، شهادت ، فتاوای مقام معظم رهبری ، آب وضو ، احکام ، احکام وضو ، استفتائات ، اینفوگرافیک ، حاتمی کیا ، حاج قاسم سلیمانی ، اعضای وضو ، زمان وضو ، عرفه ، عرفه‌ ای در کنار مادرم ، زیارت عاشورا ، سایت مصاف ، سپاه ، سجده ، سردار سلیمانی ، سفرنامه ، سلام ، اعمال دحوالارض ، اعمال شب و روز عرفه ، اعمال و مناسک حج ، افراتخته ، امام باقر ، امام جواد ، امام حسین ، حج ، حج تمتع ، حجاب ، حضرت علی ، حق و باطل ، حمایت رهبر انقلاب ، حوادث ، حیدر اولاد ، حکم تنفیذ ، خاطرات ، خاطره رهبر انقلاب ، خطوط قرمز مذاکره ، دانلود ، دحوالارض ، دشمن ، دعای عرفه ، دوران دفاع مقدس ، دکتر سلام ، ذکر ، رائفی پور ، راه های نفوذ ، راهکار ، رساله آموزشی ، رسانه ، روستا ، روضه ، رکوع ، بچه پولدارها ، بچه پولدارهای تهرانی ، بهبودی حال امام خامنه ای ، بهجت ، بیانات امام خامنه ای ، پروین اعتصامی ، پوستر با کیفیت ، پیوند آسمانی ، تجملات ، ترازو ، تشهد ، تقریظ ، توصیه ، توصیه به مداحان ، ثروت ، جان کری ، جنگ 50روزه غزه ، جهیزیه ، جوان ، چ ، چگونه گناه نکنیم ، چهل روز ، اسراف ، اسلام آمریکایی ، اشک ، ادب ، ارتحال آیت الله مهدوی کنی ، ازدواج ، ازدواج امام علی و حضرت زهرا ، استاد رائفی پور ، احکام عزاداری ، 22 خرداد ، 25 ذیقعده ، 9دی ، آقا مجتبی تهرانی ، آموزش وبلاگ نویسی ، آیه مباهله ، احمدی روشن ، فتنه 88 ، فخرالسادات تقی زاده ، فرقه شیرازی ها ، فرماندهان سپاه ، فرهنگ ، فضایل ماه ذی‌القعده ، فلسطین ، قبله ، قرآن ، قرائتی ، قضا ، گریه و زاری ، گل ، گناه نکردن ، لباس نمازگزار ، لبخند خدا ، مادر شهید بابایی ، ماه بنی انقلاب ، ماه محرم ، مباهله ، مبطلات و شکیات نماز ، شهدای فتنه ، شهید ، شهید ابراهیم هادی ، شهید ستاری ، شیار 143 ، شیار143 ، صادق شیرازی ، صبح ، ضد انقلاب ، طبیعت ، طنز ، امام زمان ، امام هادی ، انقلاب ، اوباما ، اوقات نمازهای یومیه ، اولین دوره‌ی ریاست‌ جمهوری آیت‌ الله خامنه‌ ای ، سنت ، شبهه ، شرایط لباس نمازگزار ، نماز شب ، نماز صبح ، نماهنگ نیا نیا گل نرگس ، نوافل ، هفته دفاع مقدس ، هیئات مذهبی ، واجب ، واجبات نماز ، واکنش دختر پولدار تهرانی ، ورزش ، ولادت امام هادی ، یار کجاست ، کلیپ زیبای تصویری زینتی از جنس نور ، کیل و پیمانه ، مهریه ، مواضع رهبر انقلاب ، مولایم ، مکان نمازگزار ، نافله ، نامه ، نتیجه یکسال مذاکره ، نرگس ابیار ، نشریه موعظه خوبان ، نظم نوین جهان ، نفوذ ، عطر ، عقد ، علامه حسن زاده آملی ، علی اکبر ، علی فانی ، علی مرادخانی ، عمل جراحی امام خامنه ای ، عمل جراحی مقام معظم رهبری ، عوارض بدحجابی ، عید سعید غدیرخم ، عیدالله الاکبر ، غزه ، ظهور ، شعر ، شعر امام خامنه ای ، مستحب ،
وصیت نامه شهدا

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :62
بازدید دیروز :65
کل بازدید :251704
تعداد کل یاد داشت ها : 173
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 3:59 ع
امکانات دیگر
سیماى اخلاقى امام باقر (ع)     

1- اخلاق

الف) عبادت و پارسایی

امام صادق علیه السلام می فرماید: «پدرم، امام محمدباقر علیه السلام همواره مشغول ذکر خدا بود. هنگام خوردن غذا ذکر خدا می گفت. وقتی با مردم صحبت می کرد، از یاد خدا باز نمی ماند و کلمه «لااله الاالله» همواره بر زبانش جاری بود. (سحرگاهان) ما را به عبادت و شب زنده داری تا برآمدن آفتاب فرا می خواند. به آن دسته از اعضای خانواده که قرائت قرآن می دانستند، خواندن قرآن را دستور می داد و بقیه را به گفتن ذکر خدا سفارش می نمود.» (1) 
« افلح » خدمتکار امام ، می گوید : 
«با محمدبن علی علیه السلام برای انجام مناسک حج بار سفر بستم. وقتی رسیدیم و امام داخل مسجدالحرام شد و نگاهش به کعبه افتاد، شروع به اشک ریختن کرد. او با صدای بلند می گریست. تا جایی که شگفتی من برانگیخته شد (که چرا امام معصوم این گونه می گرید؟!) گفتم: پدر و مادرم به فدایت باد! مردم دارند شما را نگاه می کنند. اگر ممکن است کمی آهسته تر گریه کنید، امام فرمود: وای بر تو! چرا صدایم را به گریه بلند نکنم تا شاید (مورد بخشایش و مهرورزی پروردگار قرار گیرم و) در من نظر لطف کند و فردای رستاخیز به مهربانی و لطفش درآویزم. 
سپس مشغول طواف خانه خدا شد و نزد مقام به نماز ایستاد. ( هنگامی که نمازش پایان یافت) به سجده رفت و آن هنگام که سر از خاکساری درگاه خدا برداشت، سجده گاهش از اشک تر شده بود. (2) او در هر شبانه روز صد و پنجاه رکعت نماز می گزارد.»(3) 
امام صادق علیه السلام در بیان خدا ترسی پدر بزرگوارش می فرماید : 
«پدرم نیمه های شب خدا را با سوز و گداز چنین می خواند؛ بارالها! خواندی، کوتاهی کردم، رماندی، سرباز زدم، ببین، اینک منم، بنده تو، سرافکنده به درگاهت و هیچ عذر خواسته ای ندارم». (4)

ادامه مطلب...

      
یتیم گشت علوم...     

فرا رسیدن شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) رو به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض میکنم...

التماس دعا...





برچسب ها : شهادت  , امام باقر  ,
      
دیروز و امروز فرماندهان در قاب تصویر     

جنگ که آغاز شد بسیاری از آنها هیچ تجربه‌ای از «نظامی‌گری» نداشتند.

البته در میان آنها بودند افسرانی که سال‌های نه چندان طولانی را در ارتش خدمت کرده بودند و حالا باید در نبود فرماندهان، پرچم را به دست بگیرند هرچند آنها هم نظام را در میدان نبرد نیاموخته بودند.

آنچه در زیر می‌بینید، تصاویری است از «دیروز» و «امروز» برخی از همین فرماندهان که طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم را اداره کردند.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی

 

وی در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشگر 41 ثارالله کرمان را برعهده داشت و پس از آن تاکنون بعنوان فرمانده نیروی قدس سپاه مشغول خدمت است.

ادامه مطلب...

      
حدیث و داستان روز     

 

در خصوص نحوه وزن کردن کالا و رهایی از شبه کم فروشی رسول گرامی اسلام در روایتی زیبا چنین می فرمایند:

«یا وَزّانُ، زِنْ وَ ارْجَحْ.»
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«ای ترازوداران، وزن کنید و قدری هم اضافه تر بکشید و به مشتری بدهید.» (میزان الحکمه، ج1، ص523)
***
نکته:

یکی از تفاوت های مغازه دارهای قدیم و جدید در همین نحوه توزین و کیل و پیمانه هایشان بود. مثلاً خیار را که با ترازو می کشیدند و اندازه می شد تازه یک خیار دیگر روی بار می انداخت می دست مشتری می دادند. اما امروز بعضی ها حتی وقتی تخمه آفتاب گردان می فروشند بعد از اندازه شدن یکی یکی تخمه ها را کم و زیاد می کنند تا مبادا یک تخمه اضافه تر از دستشان برود!
امروز می بینیم که مغازه دارها درآمدهای خوبی هم بعضاً کسب می کنند و ولی برکت فروش اندک آن مغازه دار ساده و مومن قدیمی را ندارد. یکی از دلایلش همین است.
***
داستان کوتاه:

زن نیازمندی وارد خواربار فروشی محله شد و با خجالت از صاحب مغازه خواست تا کمی خواربار به او بدهد. به نرمی گفت که شوهرش بیمار است و نمی تواند کار کند و بچه هایش بی غذا مانده اند.
صاحب مغازه با بی اعتنائی نیم نگاهی انداخت و محلش نگذاشت و با حالت بدی سعی کرد او را بیرون کند. زن نیازمند در حالی که اصرار می کرد گفت: آقا... شما را به خدا قسم می دهم به محض اینکه بتوانم پولتان را می آورم. فروشنده اما گفت که نسیه نمی دهد.
مشتری دیگری که کنار پیشخوان ایستاده بود و گفت و گوی آن دو را می شنید به مغازه دار گفت: ببین این خانم چه می خواهد ... خرید این خانم با من. خوارو بار فروش گفت: لازم نیست، خودم می دهم. لیست خریدت کو؟ زن هم گفت: بفرما اینجاست. مغازه دار بدجنس گفت: لیستت را بگذار روی ترازو، به اندازه وزنش هرچه خواستی ببر!
زن بیچاره با خجالت یک لحظه مکث کرد از کیفش تکه کاغذی درآورد و چیزی رویش نوشت و آن را روی کفه ترازو گذاشت. مغازه دار و مشتری با تعجب دیدند که کفه ترازو پائین رفت! مغازه دار با ناباوری شروع به گذاشتن جنس در کفه دیگر ترازو کرد، کفه ترازو برابر نشد. آن قدر چیز گذاشت تا بالاخره کفه ها برابر شدند. او که تا آن لحظه به کاغذ توجه نکرده بود آن را برداشت تا ببیند روی آن چه نوشته است. کاغذ، لیست خرید نبود، دعای زن بود که نوشته بود:
"ای خدای عزیزم، تو از نیاز من باخبری، خودت آن را برآورده کن"

(بر گرفته از کتاب لبخند خدا)

 

منبع:سایت www.taraznews.com




برچسب ها : کیل و پیمانه  , لبخند خدا  , ترازو  ,
      
اینفوگرافیک/مناسک حج     

بر هر مسلمان بالغ و عاقل در صورت استطاعت مالی و باز بودن راه واجب است که یک بار حج تمتع را به جای آورد.در روایات نقل شده از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار بر این مطلب تاکید شده است که اگر مسلمانی توانایی رفتن بر حج تمتع داشته باشد و از رفتن به آن امتناع کند در لحظه مرگ خارج از امت رسول خدا (ص) (یهودی)از دنیا خواهد رفت.





برچسب ها : اعمال و مناسک حج  , حج تمتع  ,
      
من آماده ام...     

عکسی که می بینید، متعلق است به مزار پاسدار شهید "سید قاسم مرتضوی"، فرمانده گروهان یازهرا(س) از گردان انصار از لشگر25 کربلا. بر روی سنگ مزار این شهید عزیز، جملاتی از وصیتنامه اش درج شده است که خواندنی است: پروردگارا؛اگر میدانی ریختن خونم بیشتر از زنده ماندنم ارزش دارد من آمادگی کامل را دارم و شهادتم را نزدیک می بینم.

"سید قاسم مرتضوی" 8شتم آبان 1365 در رودخانه "دز" شربت شهادت نوشید.
شادی روح پاکش صلوات




      
یکی از بهترین سفرنامههای حج     

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه‌ی این کتاب، در تقریظی بر آن نگاشتند: بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه‌ی من با سفرنامه‌های حج. دود کبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصف‌العیش، نصف‌العیش»؛ و «ماشاءالله کان». اما بی‌شک این یکی از بهترین سفرنامه‌های حج است که من خوانده‌ام.


یکی از سنت‌های معمول اهالی قلم، نگاشتن داستان‌ها و خاطرات سفرهایی است که داشته‌اند. این خاطرات معمولاً با نام «سفرنامه» منتشر می‌گردند و از جمله‌ی این سفرنامه‌ها، «سفرنامه‌های حج» است. نویسندگانی که به این سفر مشرف شده‌اند، با انتشار این خاطرات، خوانندگان را با احساسات، عواطف و تجربیات خود از این سفر سهیم می‌کنند. کتاب «یار کجاست؟» که به قلم آقای رحیم مخدومی به رشته‌ی تحریر درآمده است، شرح حال سفر این نویسنده‌ی کشورمان به سرزمین وحی است؛ شرح حالی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن را «یکی از بهترین سفرنامه‌های حج» که خوانده‌اند می‌دانند.
 
کتاب در 180 صفحه و در سال 1372 از سوی انتشارات ملک اعظم به چاپ می‌رسد. نویسنده در توضیحی که در ابتدای این سفرنامه آمده است می‌نویسد: «حج درس زندگی است و بانگ بیداری، و فرصت بازگشت برای آنان که قسمتی از عمر خویش را به غفلت گذراندند؛ و این همه نه تنها در حج، که در لحظه لحظه طبیعت و نیز دیگر عبادات هویداست؛ اما در حج آشکارتر. هرکس به فراخور گنجایش فهم خویش از این کلاس بزرگ برداشتی دارد. این دفتر نیز مجموعه‌ای است از برداشت بسیار اندک اینجانب از حج.»
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه‌ی این کتاب، در تقریظی بر آن نگاشتند: «بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه‌ی من با سفرنامه‌های حج. دود کبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصف‌العیش، نصف‌العیش»؛ و «ماشاءالله کان». اما بی‌شک این یکی از بهترین سفرنامه‌های حج است که من خوانده‌ام. اگر نگویم بهترین؛ لطیف، پرنکته، ژرف‌نگر، با روح، موعظه‌آمیز، ‌گویا و همراه با هنرمندی‌های ادیبانه؛ از قبیل زیبایی قلم، همراهی طنز، اشتمال بر تصویر، آمیختگی به خیال؛ و... خلاصه این‌که، نوشته زیبا و شیرینی است.»
 

عنوان اثر برگرفته از این بیت معروف است:
کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود
حاجی! احرام دگر بند، ببین یار کجاست؟
ماجرای اطلاع نویسنده از سفر حج نیز جالب است؛ او در این‌باره می‌نویسد: «گوشی را برمی‌دارم. آقای صفری است، یکی از نویسنده‌ها و محققین خوب دفاع مقدس. می‌گوید: از سفر اطلاع داری؟ می‌گویم: کدام سفر!؟ روحم می‌چرخد توی زیارتگاه‌ها؛ مشهد، دمشق و... می‌گوید: سفر حج! غافلگیر می‌شوم. نمی‌دانم چه بگویم. فقط اشتیاق عجیبی در درونم احساس می‌کنم که گویی پس از سال‌ها سستی دوباره زنده شده است. اشتیاقی که مرا در عالم خیال، بارها برده بود و به تماشای جای پای اولین قدم‌های اسلام و میدان کارزار اولین مجاهدین مسلمان، پیامبر صلی‌الله‌‌علیه‌وآله، امام علی علیه‌السلام و یاران با وفایشان؛ حمزه، سلمان، ابوذر، بلال و... می‌گوید: پانزده نفر از حوزه‌ی هنری هستیم؛ نویسنده، محقق، عکاس، فیلمبردار و...»
 
به این ترتیب سفر گروهی ایشان به همراه تعدادی دیگر از اعضای حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی شروع می‌شود. اما شروع این سفر با مشکلاتی همراه است که نویسنده آنها را این‌گونه تصویر می‌کند: «در این یک ماه گذشته به قدر یک سال دوندگی کرده‌ام. اصلاً فکر نمی‌کردم عبور از دست‌اندازهای سفر این‌قدر دشوار باشد. بعضی دشواری‌ها پولی بودند و بعضی‌ها صوری. هر دو مثل بختک چمباتمه زده بودند رویم. طوری که به هیچ قیمتی حاضر به فرود نبودند!»
 
در ادامه نگارنده شرح روزانه‌ی سفر حدود یک ماهه‌ی خود را می‌نویسد که می‌توانید تفصیل آن را در این کتاب مطالعه کنید.

منبع :




برچسب ها : حج  , سفرنامه  , تقریظ  , یار کجاست  ,
      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >